Advanced Search Engine Optimization (SEO)

4.900,00 NOK

  • 60 hours
Blandet læring
eLæring
Live virtuelt klasserom

Vårt avanserte kurs i søkemotoroptimalisering (SEO) vil gjøre deg om til en fullverdig SEO-profesjonell som kan skape vedvarende vekst i din nettsides viktigste markedsføringskanal. Du vil beherske de mange aspektene ved SEO, inkludert søkeordsanalyse, teknisk SEO, lenkebygging, analyse og mer.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurset og materialet er på engelsk

Nivå

Nybegynner - Avansert nivå

Virtuelt klasserom i sanntid

90 dager med fleksibel tilgang til nettbaserte klasseromssesjoner; avholdes hver måned

9 timer med videomateriale

med anbefalt studietid på 60 timer og øvelser

1 års tilgang

til e-læringsplattformen & klasseopptak

Materiale

SEO-innhold i tråd med OMCP (Online Marketing Certified Professional)-standarder

Verktøy

med verktøy som Semrush, Ahrefs, Moz

Praksiser

Praktisk læring med case-studier, testvurderinger og avsluttende prosjekt

Ingen eksamen

Ingen eksamen for kurset, men studenten vil få et kursbevis for fullført opplæring

Hero

Læringsutbytte

Når du har fullført dette kurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:

På-siden SEO

Implementer avanserte SEO-strategier på siden, inkludert optimalisering av innhold, metatagger, overskrifter og intern lenking for å øke rangeringene.

Off-page SEO

Lær strategier for off-page SEO, inkludert linkbygging, gjesteblogging og digital PR for å forbedre nettstedets autoritet.

Optimaliser nettstedets arkitektur

Forbedre nettstedstrukturen for bedre gjennomsøkbarhet og indeksering av søkemotorer. Implementer tekniske SEO-strategier som optimalisering av nettstedshastighet, mobil-SEO og strukturerte data (schema markup).

Gjennomfør grundig søkeordforskning

Bruk avanserte verktøy for søkeordforskning for å identifisere høyverdige nøkkelord og uttrykk. Analyser søkeintensjon for å sikre at innholdet samsvarer med brukerspørsmål og optimaliserer potensialet for konvertering.

Utnytt analyser & SEO-verktøy

Skaff deg dyktighet i Google Analytics, Google Search Console og tredjeparts SEO-verktøy (f.eks. SEMrush, Ahrefs, Moz) for å spore ytelse og optimalisere strategier.

Implementer lokale SEO-strategier

Optimaliser nettsteder for lokale søk, inkludert å sette opp og optimalisere Google Min Bedrift og generere lokale anmeldelser.

Forstå SEO for e-handelsnettsteder

Implementer SEO-strategier spesielt for e-handelsnettsteder, inkludert optimalisering av produktsider, nettstedsnavigasjon og brukeropplevelse.

Hold deg foran algoritmeoppdateringer

Forstå hvordan oppdateringer av søkemotoralgoritmer (f.eks. Googles kjerneoppdateringer) påvirker rangeringer.

Gjennomfør SEO-revisjoner

Lær hvordan du bruker SEO-verktøy for å vurdere teknisk ytelse, innholdskvalitet og tilstanden til tilbakekoblinger.

Implementer SEO-rapportering og -målinger

Spor nøkkel-SEO-metrikker (f.eks. organisk trafikk, nøkkelordrangeringer, konverteringsrater) for å evaluere suksessen til SEO-kampanjer.

Kursplan

Hero
  1. Introduksjon til SEO

    Leksjon 01

    • Evolusjonen av søkemotorer
    • Søkemotorprosess og komponenter
    • Funksjonen til en søkemotor
    • Nettkataloger
    • Hva er søkemotoroptimalisering?
    • Fordeler med SEO
    • Barrierer i SEO
    • SEO-teknikker
  2. På-siden og utenfor-siden SEO

    Leksjon 02

    • På-siden SEO
    • Optimalisering av titteltagger
    • Meta-nøkkelord og beskrivelser
    • Overskriftstagger
    • Engasjerende innhold
    • Bildeoptimalisering og interaktivt media
    • Utgående og interne lenker
    • På-stedet SEO
    • URL-optimalisering
    • Nettstedskart
    • Domenetillit og lokale domener
    • Mobilnettstedoptimalisering og responsive nettsider
    • Yoast
    • Nettstedets lastehastighet
    • Off-page SEO
    • Demo: Ahrefs
    • Sosiale medier
    • Blogging
    • Lokaliseringer og siteringer
    • Innkommende lenker
  3. Teknisk SEO

    Leksjon 03

    • Faktorer i teknisk SEO: Oversikt
    • Internett søkemotoralgoritmer
    • Mekanismen til nettroboter
    • Googles søkealgoritmer
    • Google Bedriftsprofil
    • Google Ads Nøkkelordplanlegger
    • Demo: Nøkkelordplanlegger
    • Google Trends
    • Demo: Google-trender
    • Demo: PageSpeed Innsikt
    • Google Analytics
    • Google Søkeadministrasjon
    • Søkeutseende
    • Søketrafikk
    • Google-indeks
    • Krypende
    • Bruk av Robots.txt-fil
    • Hvordan finne og fikse 404-feil?
    • Sikkerhetsproblemer
    • Nettstedsinnstillinger
    • Google Panda, Google Penguin og Google
    • Reelle rangeringssignaler
    • Markedsanalyse og brukerpsykologi
    • Nøkkeldrivere i industrien
    • Forstå og knytt kontakt med brukeren
    • Betydningen av UI- og UX-design
  4. Linkbygging og markedsføring av lenker

    Leksjon 04

    • Innvirkningen av lenker på søkemotorrangeringer
    • Seks måter søkemotorer bedømmer lenker på
    • Psykologien bak lenking
    • Typer lenkebygging
    • Viktige faktorer ved lenkebygging
    • Ressurser og verktøy for lenkebygging
    • Verktøy for lenkebygging
    • Å velge den riktige strategien for lenkebygging
    • Innholdssyndikering
    • Insentivbasert lenkemarkedsføring
    • Søkemotorer kjemper mot lenkespam
    • Sosial nettverking for lenker
    • Demo: Yoast SEO & Moz
  5. Kobler til e-handel

    Leksjon 05

    • Søkemotorenes oppdrag
    • Markedsandelen til søkemotorer
    • Menneskelige mål med søking
    • Bestemme søkernes intensjon
    • Hvordan søker folk?
    • Hvordan søkemotorer driver handel på nettet?
    • Øyesporing: Hvordan brukere skanner resultatsider?
    • Klikksporing
  6. Hindringer i SEO

    Leksjon 07

    • Svart hatt SEO
    • Urelevant innhold
    • Retter seg mot feil publikum
    • Konkurranse
    • Å overse sosiale medier som en kanal
    • Uvitenhet om UX for et nettsted
    • Mangler XML- og HTML-nettstedskart
    • Treg innlastingstid for side
    • Bruk av Flash på et nettsted
    • Tilgjengelighetsproblemer i JavaScript
  7. Nettstedskart

    Leksjon 08

    • Typer av nettstedskart
    • Opprette et nettstedskart
    • Populære nettstedskartgeneratorer
    • MindNode
    • WriteMaps
    • DynoMapper
    • Demo: Skrikende Frosk
  8. Fremtiden for SEO

    Leksjon 09

    • Den pågående utviklingen av søk
    • Søkbart innhold og innholdstyper
    • Personalisering, lokalisering og brukerpåvirkning på søk
    • Den økende betydningen av lokal mobil- og stemmegjenkjenningssøk
    • Økt markedsmetning og konkurranse
    • SEO som en varig kunstform
    • Demo: Semrush
  9. Praksisprosjekt

    Leksjon 10

    Utfør søkeordforskning, On-Page SEO og SEO-revisjon for et nettsted i reiselivsbransjen

SEO-kurs

Hvem bør melde seg på dette programmet?

SEO-opplæring er til fordel for alle som ønsker å bli dyktige i SEO-beste praksis

Digitale markedsføringsprofesjonelle

Nettstedeiere & Entreprenører

Innholdsprodusenter & Tekstforfattere

Nettutviklere & Designere

Markedsførings- & SEO-konsulenter

Dataanalytikere & veksthackere

Start kurs

Forutsetninger

Dette kurset har ingen forutsetninger—enten du er en erfaren markedsfører eller ny til digitalt, alle er velkomne. Alle som er interessert i søkemotoroptimalisering kan melde seg på. Å oppnå SEO-sertifiseringen viser din dedikasjon til å holde tritt med bransjetrender. Det anbefales imidlertid å ha en grunnleggende forståelse av digital markedsføring

Uttalelser

Lisensiering og akkreditering

Avansert kurs i søkemotoroptimalisering tilbys av Simplilearn i henhold til Partnerprogramavtalen og overholder kravene i Lisensavtalen. AVC promoterer dette kurset på vegne av Simplilearn.

Egenkapitalpolitikk

Simplilearn tilbyr ikke tilrettelegging på grunn av en funksjonshemming eller medisinsk tilstand hos noen studenter. Kandidater oppfordres til å kontakte AVC for veiledning og støtte gjennom tilretteleggingsprosessen.

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;