Sertifisering i avansert nettanalyse - eLearning
4.900,00 NOK
- 15 hours
Avansert nettanalyse er en analysemetode som fokuserer på ulike former for internettdata. Det innebærer å samle og analysere data for å kunne ta mer informerte forretningsbeslutninger og støtte forretningsprosesser. Dataene hentes fra nettsteder, mobilapplikasjoner, sosiale medier og tredjepartskilder og kombineres med kundebehandlingssystemer (CRM) og salgssystemer for å utvikle forretningsstrategier og opprettholde en konkurransefordel. I løpet av kurset i avansert nettanalyse vil du lære de grunnleggende konseptene innen analyse og fordype deg i nett-, sosial-, innholds- og mobilanalyse, samt hvordan du bruker populære nettanalyseverktøy som er populære på tvers av de store bransjedomene. Kurset tar for seg nettanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv, og viser detaljerte tips og teknikker for bruk av Google Nettanalyse og andre plattformer og verktøy. I denne sertifiseringstreningen i avansert nettanalyse vil du mestre elementene i nett-, sosial-, mobil- og innholdsanalyse for å optimalisere organisasjonens evne til å ta svært informerte forretningsbeslutninger.
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurset og materialet er på engelsk
Tilgang
12 måneders online tilgang til akkreditert e-læringsplattform
15 timer
Varighet av e-læringsinnhold (selvstyrt) tilgjengelig 24/7
Materialer
Eksempler og case-studier med nedlastbar kurs-e-bok
Praktisk
Temaer om Google Analytics, dataanalyse, anskaffelse, KPI-er og sosialanalyse
Prosjekter
15 mini-prosjekter og avsluttende kursprosjekt med praktisk bruk av Google Analytics
Sertifisering
Kursfullføringsbevis inkludert
Læringsutbytte
Ved slutten av kurset vil du være i stand til å:
Utnytt data
Utnytt data fra ulike kilder for å gjennomføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingskraftige, datadrevne forretningsinnsikter
Dataanalyse
Forstå hvordan digital dataanalyse driver viktige innsikter for alle aspekter av kundens livssyklus på tvers av digitale kanaler
Nettanalyse
Forstå konseptene med nettanalyse fra grunnen av til å mestre analyseområdet på tvers av digitale kanaler
Forklar
Forklar webanalyse, sosialanalyse, mobilanalyse og innholdsanalyse
Konvertering
Forstå hvordan digital og dataanalyse påvirker konverteringstrakten, kundebevaring og -anskaffelse, kostnad per anskaffelse, kundens livstidsverdi og kundeengasjementet
Verktøy
Arbeid med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau
Kursplan
Introduksjon til digital analyse
Leksjon 1
Byggeklosser
Leksjon 2
- Avanserte byggeklosser
- Grunnleggende elementer - Google Analytics
Grunnleggende om digital analyse
Leksjon 3
- Digital analyse
- Modenhet Modell for Digital Analyse
- Bruke modellen for digital analysemodenhet
- De tre hovedområdene innen nettanalyse
Forretningsperspektiv
Leksjon 4
- Kundereisen og dens ulike tilnærminger
- Design for overtalelse
- Definere forretningsmål
- Nøkkelresultatindikatorer
Metodikk - Lean Six Sigma
Leksjon 5
- Introduksjon til analyseperspektivet
- Lean six sigma-prinsipper - Definer og mål
- Lean six sigma-prinsipper - Analyser, Forbedre og Kontroller
Grunnleggende dataanalyse
Leksjon 6
Analyseperspektiv som gir innsikt
Leksjon 7
- Analyseperspektiv som gir innsikt
- Uttrykke nøyaktighet eller en følelse av skala
Aktivering av kapabiliteter
Leksjon 8
- System for styring av tagger
- Leverandørvalg
- Kvalitative data
- Konkurranserettet etterretning og andre verktøy
Administrere Analyse
Leksjon 9
- Introduksjon til håndtering av analyser
- RACI-matrise
- Smidig ledelse
Publikum
Leksjon 10
Oppkjøp
Leksjon 11
- Kampanjesporing
- Google Analytics standardkanaler
- Markedsføringsautomatisering og veksthacking
Atferd
Leksjon 12
- Atferd
- Kundetilfredshet
Konverteringer & Introduksjon
Leksjon 13
- Konverteringstrakt
- Eksperimentering og testing
- Konverteringsscenarier
- Krediteringer
Kundehold og ekspansjon
Leksjon 14
- Kundehold og ekspansjon
- Ekspansjonsscenarier
Forsvarstale
Leksjon 15
- Talsmannskap
- Facebook og LinkedIn Innsikt
Personvern og etikk
Leksjon 16
- Personvern og etikk
Hvem bør melde seg på dette programmet?
Det er ingen spesifikke forutsetninger, men det er nyttig å ha en forståelse av:
- Forretningsindikatorer som omsetning, marginer og lønnsomhet
- Forretningsfunksjoner som salg, markedsføring og kunderelasjoner
- Populære søkemotorer
- Microsoft Office-pakken, inkludert Word, Excel og PowerPoint
Implementører av nettbasert webanalyse
Datajournalister
Digitale analytikere
Digitale markedsførere
Studenter i bachelor-/masterprogrammer
Ofte stilte spørsmål
Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!