Feire høytider med 10% rabatt på alle kurs med koden "AVCFOREVER10". Sikre deg dette før prisendringene i 2025!

Sertifisering i avansert nettanalyse - eLearning

4.900,00 NOK

  • 15 hours
eLæring

Avansert nettanalyse er en analysemetode som fokuserer på ulike former for internettdata. Det innebærer å samle og analysere data for å kunne ta mer informerte forretningsbeslutninger og støtte forretningsprosesser. Dataene hentes fra nettsteder, mobilapplikasjoner, sosiale medier og tredjepartskilder og kombineres med kundebehandlingssystemer (CRM) og salgssystemer for å utvikle forretningsstrategier og opprettholde en konkurransefordel. I løpet av kurset i avansert nettanalyse vil du lære de grunnleggende konseptene innen analyse og fordype deg i nett-, sosial-, innholds- og mobilanalyse, samt hvordan du bruker populære nettanalyseverktøy som er populære på tvers av de store bransjedomene. Kurset tar for seg nettanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv, og viser detaljerte tips og teknikker for bruk av Google Nettanalyse og andre plattformer og verktøy. I denne sertifiseringstreningen i avansert nettanalyse vil du mestre elementene i nett-, sosial-, mobil- og innholdsanalyse for å optimalisere organisasjonens evne til å ta svært informerte forretningsbeslutninger.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurset og materialet er på engelsk

Tilgang

12 måneders online tilgang til akkreditert e-læringsplattform

15 timer

Varighet av e-læringsinnhold (selvstyrt) tilgjengelig 24/7

Materialer

Eksempler og case-studier med nedlastbar kurs-e-bok

Praktisk

Temaer om Google Analytics, dataanalyse, anskaffelse, KPI-er og sosialanalyse

Prosjekter

15 mini-prosjekter og avsluttende kursprosjekt med praktisk bruk av Google Analytics

Sertifisering

Kursfullføringsbevis inkludert

Hero

Læringsutbytte

Ved slutten av kurset vil du være i stand til å:

Utnytt data

Utnytt data fra ulike kilder for å gjennomføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingskraftige, datadrevne forretningsinnsikter

Dataanalyse

Forstå hvordan digital dataanalyse driver viktige innsikter for alle aspekter av kundens livssyklus på tvers av digitale kanaler

Nettanalyse

Forstå konseptene med nettanalyse fra grunnen av til å mestre analyseområdet på tvers av digitale kanaler

Forklar

Forklar webanalyse, sosialanalyse, mobilanalyse og innholdsanalyse

Konvertering

Forstå hvordan digital og dataanalyse påvirker konverteringstrakten, kundebevaring og -anskaffelse, kostnad per anskaffelse, kundens livstidsverdi og kundeengasjementet

Verktøy

Arbeid med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau

Kursplan

Hero
  1. Introduksjon til digital analyse

    Leksjon 1

  2. Byggeklosser

    Leksjon 2

    • Avanserte byggeklosser
    • Grunnleggende elementer - Google Analytics
  3. Grunnleggende om digital analyse

    Leksjon 3

    • Digital analyse
    • Modenhet Modell for Digital Analyse
    • Bruke modellen for digital analysemodenhet
    • De tre hovedområdene innen nettanalyse
  4. Forretningsperspektiv

    Leksjon 4

    • Kundereisen og dens ulike tilnærminger
    • Design for overtalelse
    • Definere forretningsmål
    • Nøkkelresultatindikatorer
  5. Metodikk - Lean Six Sigma

    Leksjon 5

    • Introduksjon til analyseperspektivet
    • Lean six sigma-prinsipper - Definer og mål
    • Lean six sigma-prinsipper - Analyser, Forbedre og Kontroller
  6. Grunnleggende dataanalyse

    Leksjon 6

  7. Analyseperspektiv som gir innsikt

    Leksjon 7

    • Analyseperspektiv som gir innsikt
    • Uttrykke nøyaktighet eller en følelse av skala
  8. Aktivering av kapabiliteter

    Leksjon 8

    • System for styring av tagger
    • Leverandørvalg
    • Kvalitative data
    • Konkurranserettet etterretning og andre verktøy
  9. Administrere Analyse

    Leksjon 9

    • Introduksjon til håndtering av analyser
    • RACI-matrise
    • Smidig ledelse
  10. Publikum

    Leksjon 10

  11. Oppkjøp

    Leksjon 11

    • Kampanjesporing
    • Google Analytics standardkanaler
    • Markedsføringsautomatisering og veksthacking
  12. Atferd

    Leksjon 12

    • Atferd
    • Kundetilfredshet
  13. Konverteringer & Introduksjon

    Leksjon 13

    • Konverteringstrakt
    • Eksperimentering og testing
    • Konverteringsscenarier
    • Krediteringer
  14. Kundehold og ekspansjon

    Leksjon 14

    • Kundehold og ekspansjon
    • Ekspansjonsscenarier
  15. Forsvarstale

    Leksjon 15

    • Talsmannskap
    • Facebook og LinkedIn Innsikt
  16. Personvern og etikk

    Leksjon 16

    • Personvern og etikk
Nettanalysekurs

Hvem bør melde seg på dette programmet?

Det er ingen spesifikke forutsetninger, men det er nyttig å ha en forståelse av:

  • Forretningsindikatorer som omsetning, marginer og lønnsomhet
  • Forretningsfunksjoner som salg, markedsføring og kunderelasjoner
  • Populære søkemotorer
  • Microsoft Office-pakken, inkludert Word, Excel og PowerPoint

Implementører av nettbasert webanalyse

Datajournalister

Digitale analytikere

Digitale markedsførere

Studenter i bachelor-/masterprogrammer

Start kurset nå

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;