Advanced Social Media Program - eLearning
4.900,00 NOK
Dette avanserte kurset innen sosiale medier vil forberede deg for en karriere som profesjonell innen dette feltet. Kurset vil bidra til å styrke merkevaren din og gjennomføre sosiale mediekampanjer ved å kombinere avanserte disipliner innen sosiale medier, innholdsmarkedsføring og webanalyse. Praktiske prosjekter som gjenspeiler bransjepraksis vil gi deg muligheten til å teste ferdighetene dine på plattformer som Facebook, Twitter og andre populære sosiale medier. Dette nettkurset i markedsføring i sosiale medier er utformet for å hjelpe deg med å bygge opp ferdighetene som kreves for markedsføring i sosiale medier gjennom omfattende prosjekterfaring. Gjennom denne opplæringen i sosiale medier vil du mestre all markedsføring i sosiale medier, inkludert strategi, omdømmehåndtering, influencer-markedsføring, innholdsmarkedsføring og webanalyse.
Ekstra tilbud
I tillegg til dette praktiske e-læringskurset tilbyr vi deg gratis tilgang til våre nettbaserte klasseromskurs. Du har 90 dager på deg til å bestille gratis nettkurs, som alltid holdes på fleksible tidspunkter. I tillegg til e-læringen får du mulighet til å kommunisere med kurslederen og de andre deltakerne hvis du ønsker det. Disse nettbaserte klasseromsøktene vil også bli tatt opp, slik at du kan beholde dem.
Nøkkelfunksjoner
Uendelig tilgang til selvstyrt læring
Kursfullføringsbevis anerkjent av industrien
25+ virkelige industriprosjekter
Bruk populære plattformer
Inkludert Facebook, Twitter og LinkedIn
Læringsutbytte
Når du har fullført dette kurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:
Utvikle en vellykket strategi
Utvikle en engasjerende og vellykket sosiale mediestrategi for din bedrift
Utnytte sosiale medier til formål
Bruk sosiale medier-strategier for å transformere din bedrift og karriere
Kjenne til vinnende strategier
Utarbeid en sosiale medier-strategi som engasjerer dine kunder og bidrar til veksten av din virksomhet.
Kursplan
Sosiale Medier Grunnleggende
Leksjon 01
- Leksjon 00 - Fakultetsintroduksjon
- Leksjon 01 - Introduksjon til sosiale medier
- Leksjon 02 - Strategi og planlegging for sosiale medier
- Leksjon 03 - Kanalstyring for sosiale medier
- Leksjon 04 - Verktøy for styring av sosiale medier
- Leksjon 05 - Måling og rapportering for sosiale medier
- Leksjon 06 - Sosial reklameAvansert sosiale medier markedsføring
Leksjon 02
- Leksjon 1: Introduksjon til sosiale medier
- Leksjon 2: Bygge en bærekraftig strategi for sosiale medier
- Leksjon 3: Sammenslåtte sosiale medier
- Leksjon 4: Innholdsmarkedsføring i en sosial medieverden
- Leksjon 5: Visuelle sosiale medier
- Leksjon 6: Forstå og fremme sosial deling
- Leksjon 7: Historiefortelling En essensiell del av din sosiale narrativ
- Leksjon 8: Influencer-markedsføring og online omdømmestyring
- Leksjon 9: Sosial mediesalg
- Leksjon 10: Måling av sosiale medierYouTube og videomarkedsføring
Leksjon 03
- Leksjon 1 - Kursintroduksjon
- Leksjon 2 - Etablere en videomarkedsføringsstrategi
- Leksjon 3 - Øke eksponering og måle effekt
- Leksjon 4 - YouTube-reklame
- Leksjon 5 - Utnytte mobilvideo
- Leksjon 6 - Fremme og måle mobilvideo
- Leksjon 7 - YouTube: Hvordan gjøre det
- Leksjon 8 - Instagram: Hvordan gjøre det
- Leksjon 9 - Videoreklame på forskjellige sosiale mediekanaler
- Leksjon 10 - GDPRs innvirkning på YouTube-reklame
- Leksjon 11 - Videoreklame for B2B-markedsførere
- Leksjon 12 - Fremtiden for videomarkedsføringFacebook-markedsføring og -annonsering
Leksjon 04
- Leksjon 01 - Kursintroduksjon
- Leksjon 02 - Forstå Facebook
- Leksjon 03 - Forstå Facebooks algoritme
- Leksjon 04 - Grupper, sider, Messenger og Facebook Live
- Leksjon 05 - Administrere Facebook
- Leksjon 06 - Markedsføringsverktøy for Facebook
- Leksjon 07 - Forstå Facebook-annonser
- Leksjon 08 - Lage din Facebook-annonse
- Leksjon 09 - Målretting på Facebook
- Leksjon 10 - Sporing og rapportering på Facebook
- Leksjon 11 - Handel på Facebook
- Leksjon 12 - Beste praksiser på Facebook
- Leksjon 13 - Personvern og sikkerhet på Facebook
- Leksjon 14 - Facebook Blueprint-eksaminasjonerAvanserte sosiale medier-verktøy
Leksjon 05
- Leksjon 1 Twitter-markedsføring
- Leksjon 2 Pinterest-markedsføring
- Leksjon 3 LinkedIn-markedsføring
- Leksjon 4 Instagram-markedsføring
- Leksjon 5 Snapchat-markedsføringAvansert innholdsmarkedsføring
Leksjon 06
- Leksjon 1: Introduksjon til innholdsmarkedsføring
- Leksjon 2: Utvikling av en visjon for suksess med innholdsmarkedsføring
- Leksjon 3: Utvikling av en forretningsplan for innholdsmarkedsføring
- Leksjon 4: Skape en vellykket strategi for innholdsmarkedsføring
- Leksjon 5: Skape en bemerkelsesverdig redaksjonell oppdragsbeskrivelse
- Leksjon 6: Målrette kundeintensjoner i stedet for demografi
- Leksjon 7: Målrette nøkkelpåvirkere
- Leksjon 8: Produsere hjelpsomt, sentralt og heltemodig innhold konsekvent
- Leksjon 9: Produsere engasjerende innhold oftere
- Leksjon 10: Bruke effektive B2C- og B2B-innholdsmarkedsføringstaktikker
- Leksjon 11: Bygge vellykkede B2C- og B2B-sosiale medieplattformer
- Leksjon 12: Hjelpe kunder med å finne informasjonen de søker
- Leksjon 13: Hjelpe nøkkelpåvirkere med å påvirke kjøperens beslutningsprosess
- Leksjon 14: Måle innholdseffektivitet
- Leksjon 15: Måle avkastning på markedsføringsinvesteringer
- Leksjon 16: Forbedre ved å eksperimentere med nye initiativer
- Leksjon 17: Forbedre effektiviteten ved å bli mer sofistikert eller moden
- Leksjon 18: Innholdsmarkedsføring i overskuelig fremtidAvansert nettanalyse
Leksjon 07
- Leksjon 1: Introduksjon til digital analyse
- Leksjon 2: Byggesteiner
- Leksjon 3: Grunnleggende om digital analyse
- Leksjon 4: Forretningsperspektiv
- Leksjon 5: Metodikk - Lean Six Sigma
- Leksjon 6: Grunnleggende om dataanalyse
- Leksjon 7: Analyseperspektiv som gir innsikt
- Leksjon 8: Muliggjørende evner
- Leksjon 9: Håndtering av analyser
- Leksjon 10: Publikum
- Leksjon 11: Anskaffelse
- Leksjon 12: Atferd
- Leksjon 13: Konverteringer og integrering
- Leksjon 14: Bevaring og ekspansjon
- Leksjon 15: Påvirkning
- Leksjon 16: Personvern og etikk
- Leksjon 17: AvslutningProsjekt 1: Bygge en strategi for sosiale medier
Bransjeprosjekter - casestudier
Få praktisk erfaring med utfordringer i sosiale medier, strategibygging og utforming av et kampanjebudskap ved å bygge en bærekraftig strategi for sosiale medier og sette forretningsmål.
Prosjekt 2: Konvergerte medier
Bransjeprosjekter - casestudier
Utvikle evnen til å øke effektiviteten til kampanjer ved å lære hvordan og når man kan utløse ekstra boost eller innsats fra andre områder av konvergerte medier.
Prosjekt 3: Innholdsmarkedsføring
Bransjeprosjekter - casestudier
Lær hvordan du bruker kundeprofiler eller personas til å bestemme hvilke typer innhold som skal utvikles for kommende kampanjer i sosiale medier.
Prosjekt 4: Visuelle sosiale medier
Bransjeprosjekter - casestudier
Lær hvordan du genererer et bredt spekter av visuelle og videobaserte innholdsidéer som egner seg for en kampanje eller innsats fra andre områder av konvergerte medier.
Prosjekt 5: Sosial deling
Bransjeprosjekter - casestudier
Lær å forstå psykologien bak sosial deling, skap innhold og få innsikt i din nåværende merkevareposisjonering og sosiale samtale.
Ferdigheter som dekkes
- Strategi for sosiale medier
- Influencer-markedsføring
- Webanalyse
- Markedsføring og annonsering på Facebook
- Snapchat
- Omdømmehåndtering på nett
- Innholdsmarkedsføring
- YouTube og videomarkedsføring
- Plattformer for sosiale medier
Hvem bør melde seg på dette programmet?
Markedsføringssjef
Innholdsforfattere
Profesjonelle innen markedsføring og salg
Entreprenører
Sertifisering
Hvordan får jeg sertifisering for Advanced Social Media Course?
Når du har oppfylt alle kravene, vil du være kvalifisert til å motta en sertifisering i sosiale medier som viser at du har tilegnet deg en markedsførers ferdigheter i sosiale medier
Hvordan blir jeg spesialist på sosiale medier?
- Fullfør 85 % av e-læringskurset
- Delta på et klasseromskurs på nett (inkludert i pakken!)
- Fullføre fem prosjekter: tre fra Advanced Social Media og ett fra Advanced Content Marketing og Advanced Web Analytic
- Fullfør simuleringstesten i Advanced Social Media og oppnå minst 75 poeng
Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!