CompTIA A+ Core 1 - eLearning (eksamen inkludert)
4.900,00 NOK
- 15 hours
CompTIA A+ er bransjestandarden for å starte IT-karrierer i dagens digitale verden. Denne sertifiseringen bekrefter kandidater som beviste problemløsere for å støtte nåværende kjerne teknologier som sikkerhet, nettverk, virtualisering, osv. CompTIA A+ er den eneste anerkjente bransjesertifiseringen som bruker ferdighetstester for å vise at fagfolk kan tenke raskt for å utføre kritiske IT-supportroller. Arbeidsgivere over hele verden stoler på ham når de skal identifisere kontaktpersoner for endpoint management og teknisk support. CompTIA A+ brukes mer enn noen annen IT-kompetanse innen teknisk support. Versjonene av denne sertifiseringen er CompTIA A+ 220-1101 (Core 1)
Hvorfor CompTIA A+?
- CompTIA A+ gir et helhetlig syn på det grunnleggende innen IT-drift og -support. Ifølge US Bureau of Labor Statistics har CompTIA-sertifiserte medarbeidere med mindre enn ett års arbeidserfaring mer kunnskap enn ikke-sertifiserte medarbeidere med tre års arbeidserfaring.
- CompTIA A+-sertifisering kreves i økende grad for ulike stillinger.
- CompTIAs prestasjonskvalifikasjoner verdsettes høyt av de ansatte fordi de validerer ferdigheter og kunnskaper
- CompTIA A+-kjernefamilien har nylig blitt utvidet til å omfatte stadig flere områder innen IT-support, som f.eks: Sikkerhet, driftsprosedyrer, nettverk og tilkoblingsmuligheter.
Hva er CompTIA A+ nyttig for?
- Økt bruk av SaaS-applikasjoner for fjernarbeid
- Lær mer om feilsøking og ekstern diagnostisering og korrigering av vanlige programvare-, maskinvare- eller tilkoblingsproblemer
- Skift kjerneteknologi fra skyvirtualisering og IoT-enhetssikkerhet til datahåndtering og skripting
- Flere operativsystemer som ingeniører nå ofte støter på, inkludert kritiske systemer, bruken av dem og hvordan de kjøres på riktig måte
- I tråd med de endrede arbeidsrollene sendes mange oppgaver til spesialiserte leverandører, ettersom sertifisørene må vurdere om noe best kan løses på stedet, eller om de kan spare tid og penger ved å formidle kunnskap direkte til leverandøren.
Kursplan
Maskinvare
Leksjon 01
Identifiser, bruk og koble sammen maskinvarekomponenter og enheter, og innehar bred kunnskap om ulike enheter som nå er nødvendig for å støtte fjernarbeidende personell.
Operativsystemer
Leksjon 02
Installasjon og støtte for Windows OS inkludert kommandolinje og klientsupport. Systemkonfigurasjon, avbildning og feilsøking for Mac OS, Chrome OS, Android og Linux OS.
Feilsøking av programvare
Leksjon 03
Feilsøk problemer med PC og mobile enheter, inkludert vanlige operativsystemer, skadelig programvare og sikkerhetsproblemer.
Nettverksbygging
Leksjon 05
Forklaring av typer nettverk og tilkoblinger, inkludert TCP/IP, WIFI og SOHO.
Feilsøking
Leksjon 05
Feilsøk ekte enheter og nettverk raskt og effektivt
Sikkerhet
Leksjon 06
Identifiser og beskytt mot sikkerhetssårbarheter i enheter og deres nettverkstilkoblinger
Mobilenheter
Leksjon 07
Installer og konfigurer bærbare datamaskiner og andre mobile enheter samt støtteapplikasjoner for å sikre tilkobling for sluttbrukere
Virtualisering og cloud computing
Leksjon 08
Sammenlign og kontraster konsepter for skytjenester og sett opp klientbasert virtualisering
Operasjonelle prosedyrer
Leksjon 09
Etter å følge beste praksis for sikkerhet, miljøpåvirkning, kommunikasjon og profesjonalitet
Læringsutbytte
Kandidatene vil lære om følgende emner:
IT-infrastruktur
Metode for støtte av IT-infrastruktur, som avansert feilsøking for enhetstilkobling, endepunktsstyring og grunnleggende nettverksarbeid
Identifiser
Hvordan identifisere, bruke, koble til, konfigurere og støtte maskinvare for mobil, PC og IoT, inkludert kontakter, periferiutstyr og komponenter. Oppdage og håndtere sårbarheter i sikkerheten til nettverksforbindelser og enheter.
Sikkerhetsfunksjoner
Hvordan utføre essensielle grunnleggende sikkerhetsfunksjoner, som å håndtere personvernproblemer, oppdage og fjerne skadelig programvare, sikre enheter og optimalisere fysisk sikkerhet
Installasjon
Installasjon, støtte og konfigurasjon av Windows OS, og forståelse av andre operativsystemer som Linux, Mac, iOS og Android. Installer og konfigurer mobile enheter som bærbare datamaskiner og mobiltelefoner
Feilsøk
Feilsøke og løse problemer med kjernefunksjoner og støtte. Feilsøk programvare på PC-er og mobile enheter for funksjoner som applikasjonssikkerhet. Feilsøking av enhets- og nettverksproblemer
Beste praksiser
Beste praksis for dokumentasjon, IT-scripting og endringshåndtering. Følg og anvend beste praksis for miljøvern, sikkerhet, profesjonalitet og kommunikasjon
Nettverk og tilkoblinger
Ulike typer nettverk og tilkoblinger, inkludert WIFI, TCP/IP og småkontor/hjemmekontor (SOHO)
Cloud computing
Sammenlign, kontraster og bruk cloud computing og klient-side visualisering
Datalagring
Beste metoder for lagring, gjenoppretting og håndtering av data
SaaS
Forvaltning av klient- og skybasert SaaS-programvare
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurs og materiell er på engelsk
Kursets varighet
Omtrent 15 timer
Tilgang
12 måneders tilgang til plattformen i CompTIA CertMaster Learn (selvstyrt nettbasert kurs)
Materiell
10 videoleksjoner med prestasjonsbaserte spørsmål
Øving
100 øvingsoppgaver med flashkort sikrer at du kjenner terminologien og akronymene som trengs for eksamen
Simulering av eksamen
Avsluttende vurdering med 90 spørsmål som simulerer eksamensopplevelsen
Virtuelle laboratorier
CompTIA A+ Core 1 virtuelle laboratorier inkludert
Offisiell eksamen inkludert (Core 1)
Testleverandør: Person Vue (testsenter eller online testing)
Hvem bør melde seg på dette kurset?
Spesialist i brukerstøtte for datamaskiner
Felttekniker
Helpdesk-tekniker
Nettverksingeniør
Systemstøttetekniker
Junior systemadministrator
Detaljer om online eksamen
CompTIA A+ 220-1101 (Core 1)
Forhåndskunnskap
For å få tilgang til CompTIA A+ kurset og Core 1 og Core 2 eksamener, anbefales det at kandidater har:
Fra 9 til 12 måneders praktisk erfaring som supporttekniker på et hjelpesenter, tekniker for brukerstøtte eller felttekniker.
Eksamensinformasjon
- Flervalgsspørsmål, prestasjonsbaserte spørsmål (PBQs):
- Prestasjonsbaserte spørsmål er eksamenselementer utformet for å teste en kandidats evne til å løse problemer i et reelt miljø og leveres som simuleringer eller innenfor virtuelle miljøer)
- Maksimalt 90 spørsmål per eksamen
- Bestått poengsum: 220-1101: 675 (på en skala av 900)
- Eksamensleverandør: Pearson Vue (eksamenssenter eller nettbasert eksamen).
Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!