FitSM® Foundation (Alternative for ITIL) - eLearning og Eksamen
4.900,00 NOK
Med innføringen av FitSM, den åpne kilden for slanke ITSM (IT-tjenestestyring), har service management-industrien fått en slank tilnærming for å dra nytte av de mest brukte beste praksisene. Hva tilbyr FitSM som du kanskje ikke allerede kjenner til? Det korte svaret er at du bør bruke retningslinjene sammen med ditt ITIL®- eller service management-implementeringsprogram. Dette vil føre til raskere og mer synlige resultater og suksess. Denne artikkelen gir noen anbefalinger for deg å vurdere.
FitSM®
Hva er det?
Mange organisasjoner benytter seg av IT-tjenestestandarden for å organisere IT- og informasjonsteknologirelaterte aktiviteter i kundesentrerte tjenester. Opprinnelig oppnådde organisasjonene dette ved å følge de grunnleggende retningslinjene og beste praksisene fra IT-infrastrukturbiblioteket. Imidlertid, med noen få unntak, blir bare noen få prosesser anvendt, hovedsakelig innenfor kundevennlig IT-støtte. FitSM® er utformet for profesjonelle som ønsker å tilegne seg de ferdighetene som kreves for å implementere effektive ITSM-prosesser uten å måtte fordype seg i de detaljerte rammeverkene. Selv om beste praksis mangler noen elementer for standardisering, er FitSM® designet for å implementere revisjonsdyktige standarder i disse kjerne-prosessene, og fokuserer dermed på essensen av IT-tjenestestyring.
Kursplan
De grunnleggende konseptene og begrepene innen IT-tjenestestyring
Leksjon 01
Formålet og strukturen til FitSM-standardene
Leksjon 02
i tillegg til deres forhold til andre standarder
Prosessorrammeverket som ligger til grunn for FitSM
Leksjon 03
Kravene definert i FitSM
Leksjon 04
som lar deg implementere raskere og mer effektivt
Eksamensdetaljer
Eksamen
20 flervalgsspørsmål
Varighet 30 minutter
13 poeng eller mer kreves for å bestå (av 20 mulige) - 65 %
Skoleeksamen uten hjelpemidler
Hva kan organisasjoner gjøre med FITSM®?
Selv om beste praksiser mangler noen elementer for standardisering, er FitSM® designet for å implementere revisjonsdyktige standarder i disse kjerneprosessene, og dermed fokuserer på kjernen i IT-tjenestestyring.
Implementering
Trinnene for å implementere det komplette settet med IT-tjenestestyringsprosesser
Tjenesteleveranse
Forbedre en organisasjons IT-tjenesteleveranse ved å bruke en kortfattet, lett og oppnåelig ITSM-standard
Anvendelse av effektiv ITSM
Bruk av effektive ITSM-prosesser i fødererte miljøer - der tjenester administreres i samarbeid med konkurrerende eller ulike organisasjoner gjennom bruk av sjekklister og evaluering av modenhet.
Effektive ITSM-prosesser
Å implementere grunnleggende effektive ITSM-prosesser - i tilfeller der det ikke er nødvendig å implementere de detaljerte prosessene som tilbys av andre rammeverk som ISO/IEC 20000
Nøkkelfunksjoner
120 dagers tilgang til plattformen
7 leksjoner (3 timer med video opptak av en akkreditert instruktør)
Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold (lysbilder, forklaringer) for hver leksjon med øvelser og løsninger
1 offisiell prøveeksamen
tilgang 24/7
Hvem bør melde seg på dette programmet?
Alle personer involvert i leveransen av IT-tjenester og kandidater som ønsker å avansere til det avanserte nivået av kvalifikasjons- og sertifiseringsskjemaet.
IT-profesjonelle
IT-tjeneste
IT-arkitekt
Løsningsarkitekt
Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!