ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - Klasserom (eksamen inkludert)
19.500,00 NOK
- 2 days
I dette ITIL® 4 Specialist-kurset lærer du hvordan du kan fokusere på integrering av ulike verdistrømmer og aktiviteter for å skape, levere og støtte produkter og tjenester, samtidig som du lærer om praksis, metoder og verktøy for å håndtere dette. Kurset tar for seg kundeoperasjoner, tjenesteleverandørens og leverandørens rolle i å administrere og støtte tjenester. Kurset beskriver også hvordan aktivitetene design, bygging og test for utvikling av produkter og tjenester foregår gjennom verdistrømmer og med støtte fra aktiviteter i tjenesteverdikjeden. Create, Deliver and Support beskriver hvordan organisasjoner kan fortsette å levere innovative og pålitelige tjenester til kundene sine i et stadig mer konkurranseutsatt marked.
Kursplan
Planlegge og bygge verdistrømmer
Leksjon 01
Ulike typer organisasjonsformer
Leksjon 02
Gruppers evner, roller og kompetanse og ulike gruppekulturer
Leksjon 03
Å jobbe med et kundeorientert fokus
Leksjon 04
Ressursplanlegging
Leksjon 05
Resultatbasert måling og rapportering
Leksjon 06
Skape en kultur for kontinuerlig forbedring
Leksjon 07
Hvordan praksis bidrar til å skape, levere og støtte (CDS)
Leksjon 08
Hvordan leverandører bidrar til CDS
Leksjon 09
Hvordan tjenesteintegrasjon bidrar til og håndteres
Leksjon 10
Læringsutbytte
Når du har fullført dette ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support-kurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:
Planlegg og bygg
Forstå hvordan man planlegger og bygger en verdistøm for tjenester for å skape, levere og støtte tjenester
ITIL-praksiser
Forstå hvordan relevante ITIL-praksiser bidrar til skapingen, leveransen og støtten på tvers av SVS og verdistrømmer
Lever
Vite hvordan man skal opprette, levere og støtte tjenester
Interessenter
Gir en forståelse av ulike interessenters perspektiver på tjenestekvalitet og forbedringsmetoder.
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurs og materiell er på engelsk
Klasserom
2 dager med nettbasert klasserom med akkreditert kursholder
Materialer
Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon
Eksamensbevis
Offisiell eksamenskupong inkludert. Gyldig i 12 måneder
Hvem bør melde seg på dette programmet?
Dette kurset er hovedsakelig egnet for fagpersoner ansvarlige for leveransen av IT-drevne produkter og tjenester fra ende til annen, samt eksisterende ITIL-sertifikatholdere som ønsker å utvide sin kunnskap.
Forutsetninger: Det er to formelle forutsetninger for å ta eksamen. Du må ha bestått ITIL 4 Foundation eller Managing Professional Transition-eksamenen og deltatt på et akkreditert opplæringskurs.
ITSM-ledere
ITSM-utøvere som forvalter IT-drevne produkter og tjenester
IT-tjenestestyringsfagfolk
Informasjon om eksamen
Eksamen og sertifisering: Online!
Eksamen vil bli avlagt på nett, slik at du kan velge om du vil ta eksamen hjemme eller på kontoret. Det vi trenger er en datamaskin med internett for eksamen og webkamera (ProctorU). Eksamen er inkludert i denne pakken.
Eksamensformat
- 90 minutters varighet
- Lukket bok
- 40 spørsmål
- Bestått er 70 % eller høyere - poengsum på 28 poeng eller høyere
Om sertifiseringen
Vår akkrediterte ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS)-opplæring forbereder deg til CDS-eksamenen. Eksamenen vurderer om du kan demonstrere tilstrekkelig forståelse og anvendelse av ITIL 4 til å skape, levere og støtte tjenester som er beskrevet i CDS-pensumet. ITIL 4 CDS-kvalifiseringen er en av forutsetningene for ITIL 4 Managing Professional-betegnelsen, som vurderer kandidatens praktiske og tekniske kunnskap om hvordan man driver vellykkede, moderne IT-aktiverte tjenester, team og arbeidsflyter.
Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!