Feire høytider med 10% rabatt på alle kurs med koden "AVCFOREVER10". Sikre deg dette før prisendringene i 2025!

ITIL®4 Foundation - Klasserom (Inkludert eksamen)

16.500,00 NOK

  • 2 days
Klasserom
Live virtuelt klasserom
Internt / i bedrift
Velg startdato

ITIL®4 Foundation-nivåkurset gir deltakerne en grundig introduksjon til grunnleggende konsepter innen ITIL4. Det hjelper deg å forstå prinsippene i ITIL4 og viser hvordan arbeidet til enkeltpersoner og organisasjoner kan forbedres. Vårt ITIL4 e-læringskurs gir deltakerne en grundig forståelse av ITIL4 Foundation. Kurset er utarbeidet av våre dyktige forelesere som har omfattende erfaring med praktisk anvendelse av ITIL Service Management. ITIL4 er utviklet for å tilby en smidig overgang fra organisasjonens nåværende måte å jobbe på til en mer moderne, fleksibel og effektiv tilnærming. ITIL4 hjelper organisasjoner med å tilpasse arbeidsmåten sin til den moderne digitale verden. Den legger stor vekt på smidig arbeid og viktigheten av å jobbe sammen. ITIL 4 gjør det mulig for IT-teamene å fortsette å spille en viktig rolle i den moderne forretningsstrategien.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurs og materiell på engelsk og fransk

2 dager (16 timer)

Akkreditert ITIL® 4 Foundation-kurs med en autorisert ITIL® 4-instruktør.

Arbeidsmetoder

Multimediepresentasjoner, gruppeøvelser og diskusjon, praktiske verksteder, kasusstudier og nettbaserte prøver.

Sertifisering

ITIL® 4 Foundation fullført sertifikat.

Eksamen inkludert

Verdikupong for akkreditert ITIL® 4 Foundation-eksamen.

Hero

Om ITIL 4®

ITIL 4 er utvilsomt det mest kjente og vellykkede rammeverket for IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-sertifisering som introduserer deltakerne til Service Value System (SVS), som beskriver hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisasjonen fungerer sammen som et system for å muliggjøre verdiskapning når man leverer tjenester (vanligvis IT-tjenester, men ikke begrenset til). ITIL SVS støtter mange måter å jobbe på, for eksempel Agile, DevOps og Lean, i tillegg til tradisjonell prosess- og prosjektstyring, med en fleksibel verdiorientert driftsmodell, som til syvende og sist er en ende-til-ende-modell for å skape, levere og kontinuerlig forbedre teknologibaserte produkter og tjenester.

ITIL 4®-opplæringsprogram
ITIL 4 gjør det mulig for IT-team å fortsette å spille en viktig rolle i moderne forretningsstrategier. Den utvider tidligere versjoner, støtter eksisterende investeringer i ITIL 4 og tilbyr en komplett digital driftsmodell for levering og drift av teknologibaserte produkter og tjenester. Det betyr at ITIL 4 støtter ny teknologi, som robotteknologi og kunstig intelligens, ved å tilby mer praktisk og fleksibel støtte etter hvert som teknologien utvikler seg. Den utvider tidligere versjoner, støtter eksisterende investeringer i ITIL og gir en fullverdig digital driftsmodell for levering og drift av teknisk aktiverte produkter og tjenester. Dette betyr at ITIL4 støtter ny teknologi, som robotikk og kunstig intelligens, ved å tilby mer praktisk og fleksibel støtte i takt med teknologiutviklingen.

ITIL Foundation-kurset (ITIL 4 Foundation Edition) gir deltakerne en omfattende innføring i ITILs kjernekonsepter. Det hjelper deg med å forstå ITIL-prinsippene og viser hvordan de kan forbedre den enkeltes arbeid og organisasjonens arbeid.

Kursplan

Hero
  1. Kursintroduksjon

    Leksjon 01

    • Introduksjon til IT-tjenestestyring i den moderne verden
    • Introduksjon til ITIL 4
    • Eksamensdetaljer
  2. Tjenestestyring: Sentrale begreper

    Leksjon 02

    • Verdi og samskaping av verdi
    • Verdi: Service, Produkter og Ressurser
    • Tjenesteforhold
    • Verdi: Resultater, Kostnader og Risiko
  3. De veiledende prinsippene

    Leksjon 03

    • De syv veiledende prinsippene
    • Anvende de veiledende prinsippene
  4. De fire dimensjonene av tjenestestyring

    Leksjon 04

    • Organisasjoner og personer
    • Informasjon og teknologi
    • Partnere og leverandører
    • Verdistrømmer og prosesser
    • Eksterne faktorer og PESTEL-modellen
  5. Tjenesteverdisystem

    Leksjon 05

    • Oversikt over tjenesteverdisystemet
    • Oversikt over tjenesteverdikjeden
  6. Kontinuerlig Forbedring

    Leksjon 06

    • Introduksjon til Kontinuerlig Forbedring
    • Modellen for kontinuerlig forbedring
    • Forholdet mellom kontinuerlig forbedring og veiledende prinsipper
  7. Oversikt over ITIL-praksiser

    Leksjon 07

    • Formålet med ITIL-praksiser
    • Den kontinuerlige forbedringen av praksis
    • Endringskontrollpraksisen
    • Praksis for hendelsesstyring
    • Praksisen for problemløsning
    • Praksisen for håndtering av tjenesteforespørsler
    • Servicedesk-praksis
    • Praksisen for tjenestenivåstyring
  8. Eksamensformat

    Eksamensinformasjon

    • 1 time
    • 40 spørsmål; flervalgsoppgaver
    • 65 % riktig kreves for å bestå
    • Bok er ikke tillatt på tidspunktet for prøven
    • Når du har bestått eksamen, vil du motta en
    • ITIL4® Foundation-sertifikat fra Peoplecert.

Læringsutbytte

Når du har fullført grunnkurset i ITIL4 vil du være i stand til å oppnå følgende:

ITIL-konsepter

Forstå nøkkelkonseptene i ITIL tjenestestyring og forstå de fire dimensjonene av ITIL tjenestestyring.

ITIL-tilpasning

Forstå hvordan ITIL-prinsipper kan hjelpe organisasjoner med å ta i bruk og tilpasse ITIL tjenestestyring.

ITILs tjenester

Forstå formålet og komponentene i ITIL-tjenestens verdissystem, samt aktivitetene i tjenesteverdikjeden og hvordan de er forbundet.

Effektivitet

Hvordan ITILs rammeverk for beste praksis brukes til å øke effektiviteten og den generelle kvaliteten på IT-relaterte tjenester, uavhengig av organisasjonens størrelse, struktur eller bransje.

ITIL-ekspert

Hvordan du blir ITIL-ekspert ved å forstå den nye sertifiseringsveien, inkludert ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL)

ITIL-sertifisering

Hvem bør melde seg på dette kurset?

  • Personer som er i begynnelsen av sin reise innen service management
    ITSM-ledere og fremtidige ITSM-ledere
  • Personer som jobber innenfor andre områder av «IT» (digital, produkt, utvikling) med sterk tilknytning til tjenesteleveranser
  • Personer som allerede har ITIL-kvalifikasjoner og som ønsker å oppdatere sine ferdigheter

Det er ingen formelle forkunnskaper for å delta på kurset. Det er nyttig, men ikke nødvendig, å ha en viss erfaring med å levere og støtte IT-tjenester.

IT-ledere/IT-arkitekter

Systemadministratorer og Analytikere

Operasjonssjefer og Databaseadministratorer

Prosessere, Praktikere

Serviceleveranseprofesjonelle, Kvalitetsanalytikere

CIOer, CTOer, IT-direktører

Start kurset nå

ITIL®4 Foundation-eksamen

Eksamen er inkludert i dette kurset

Eksamensinformasjon

  • 1 time
  • 40 spørsmål; flervalgsoppgaver
  • 65 % riktig kreves for å bestå
  • Bok er ikke tillatt på tidspunktet for prøven
  • Når du har bestått eksamen, vil du motta ITIL4® Foundation-sertifikat fra Peoplecert.

Tidligere kunnskaper
Det er ønskelig, men ikke nødvendig, at du har noe erfaring med å jobbe med IT-tjenester. I god tid før kursstart vil du motta kursforberedende materiale, som vi forventer at du leser før kursstart.

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;