Feire høytider med 10% rabatt på alle kurs med koden "AVCFOREVER10". Sikre deg dette før prisendringene i 2025!

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning

9.500,00 NOK

eLæring

I dette ITIL® 4 Specialist-kurset lærer du hvordan du kan fokusere på integrering av ulike verdistrømmer og aktiviteter for å skape, levere og støtte produkter og tjenester, samtidig som du lærer om praksis, metoder og verktøy for å håndtere dette. Kurset tar for seg kundeoperasjoner, tjenesteleverandørens og leverandørens rolle i å administrere og støtte tjenester. Kurset beskriver også hvordan aktivitetene design, bygging og test for utvikling av produkter og tjenester foregår gjennom verdistrømmer og med støtte fra aktiviteter i tjenesteverdikjeden. Create, Deliver and Support beskriver hvordan organisasjoner kan fortsette å levere innovative og pålitelige tjenester til kundene sine i et stadig mer konkurranseutsatt marked.

Kursplan

Hero
  1. Introduksjon til Kurset

    Leksjon 01

    - Kursintroduksjon

  2. Tjenesteverdisystem for å skape, levere og støtte tjenester

    Leksjon 02

    2.01 Tjenesteverdisystem for å skape, levere og støtte tjenester

    2.02 Organisasjonsstruktur

    2.03 Forskjeller i organisasjonsstruktur

    2.04 Roller og kompetanser

    2.05 Profesjonelle IT- og tjenestestyringsferdigheter og kompetanser

    2.06 Eksempler på profesjonelle ITSM-ferdigheter og kompetanser

    2.07 Generalist- eller T-formede modeller

    2.08 Utvikling av et bredt spekter med kompetanser

    2.09 Arbeidskraftplanlegging og -styring

    2.10 Ansattes tilfredshetsstyring

    2.11 Resultatbasert måling og rapportering

    2.12 Ytelsesmål

    2.13 Teamkultur og forskjeller

    2.14 Viktigheten av kulturell tilpasning

    2.15 Teamarbeid og integrasjon

    2.16 Retningslinjer for en positiv teamkultur

    2.17 Kultur for kontinuerlig forbedring

    2.18 Samarbeidskultur

    2.19 Algoritmiske og heuristiske oppgaver

    2.20 Tjenerlederskap

    2.21 Kundesentrert tankegang

    2.22 Kundeorientering

    2.23 Kundesentrert strategi

    2.24 Verdien av positiv kommunikasjon

    2.25 Prinsipper for kommunikasjon

    2.26 Integrasjon og datadeling

    2.27 Integrasjonstilnærminger

    2.28 Rapportering og avansert analyse

    2.29 Stordata

    2.30 Samarbeid og arbeidsflyt

    2.31 Robotisert prosessautomatisering (RPA)

    2.32 RPA-teknologier

    2.33 Kunstig intelligens AI

    2.34 Maskinlæring

    2.35 Kontinuerlig integrasjon/kontinuerlig leveranse

    2.36 Mål og verdimåling

    2.37 Justere CI/CD med ITIL

    2.38 Verdien av en effektiv informasjonsmodell

    2.39 Automatisering av tjenesteforvaltning

    2.40 Viktige poenger

  3. Verdistrømmer for å skape, levere og støtte

    Leksjon 03

    3.01 Verdistømmer for å skape, levere og støtte tjenester

    3.02 ITIL tjenesteverdistrømmer

    3.03 Verdistømmer og organisasjoner

    3.04 Vurderinger av verdistrøm Del I

    3.05 Vurderinger av verdistrøm Del II

    3.06 Vurderinger av verdistrøm Del III

    3.07 Utforming av en verdistøm for tjenester

    3.08 Beskrivelse av et trinn i verdistrømmen

    3.09 Verdistøm Kartlegging

    3.10 Nøkkelmålinger for å analysere en verdistrøm

    3.11 Utforming av en verdistrøm ved bruk av Littles lov

    3.12 Verdistømmodeller

    3.13 Utvikling av en ny tjeneste

    3.14 Seks nøkkelsteg på reisen fra etterspørsel

    3.15 Bekreft og dokumenter tjenestekravene

    3.16 Bestem om du skal investere i den nye tjenesten

    3.17 Design og arkitektur av den nye tjenesten for å møte kundekrav

    3.18 Skaffe eller bygge innenfor tjenesteverdikjeden

    3.19 Distribuer tjenestekomponenter i forberedelse til lansering

    3.20 Lansering av ny tjeneste til kunder og brukere

    3.21 Oppgradering og gjenoppretting av en direkte tjeneste

    3.22 Syv nøkkeltrinn på reisen fra behov til verdi

    3.23 Bekreft og registrer brukerforespørselen

    3.24 Undersøk forespørselen

    3.25 Skaff en løsning fra spesialistteamet

    3.26 Anvend løsningen på problemet

    3.27 Bekreft at hendelsen er løst

    3.28 Be om tilbakemelding fra brukeren

    3.29 Identifiser muligheter for å forbedre det overordnede systemet

    3.30 Bruk av verdistrømmer for å definere en minimum levedyktig praksis

    3.31 Viktige poenger

  4. Skape, levere og støtte tjenester

    Leksjon 04

    4.01 Opprett, lever og støtt tjenester

    4.02 Håndtering av køer

    4.03 Prioritering

    4.04 Hvordan prioritere arbeid

    4.05 Teknikker for å prioritere arbeid - Del I

    4.06 Teknikker for å prioritere arbeid - Del II

    4.07 Sverming

    4.08 Utfordringer med sverming

    4.09 Tilnærming for å skifte mot venstre

    4.10 Vurderinger av å bygge versus kjøpe

    4.11 Definere krav til tjenestekomponenter

    4.12 Å velge en passende leverandør

    4.13 Innkjøpsmodeller og alternativer

    4.14 Typer av innkjøpsmodeller

    4.15 Tjenesteintegrasjon og -styring

    4.16 Vurderinger av tjenesteintegrasjon og -styring

    4.17 Viktige læringspunkter

Læringsutbytte

Når du har fullført dette ITIL4 Specialist: Create, Deliver & Support eLearning kurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:

Integrasjon

Kunne integrere ulike verdistrømmer og aktiviteter for å skape, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester.

Tjenesteverdistrøm

Planlegge og bygge en verdistrøm for tjenester for å skape, levere og støtte tjenester.

Metoder og verktøy

Implementere relevante metoder og verktøy for tjenesteytelse, tjenestekvalitet og forbedring.

Interessenter

Gir en forståelse av ulike interessenters perspektiv på servicekvalitet og forbedringsmetoder.

Hva er inkludert?

Språk

Kursene er tilgjengelige på engelsk og fransk

Tilgang

120 dagers tilgang til eLearning-plattformen når som helst (selvstudium)

Materialer

Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold (lysbilder, forklaringer) for hver leksjon

5 leksjoner

6 timer med video innspilt av akkrediterte lærere

Øvelser

med umiddelbar korrigering på nett og 2 offisielle eksamenssimuleringer

Eksamen

Offisiell eksamenskupong inkludert. Gyldig i 12 måneder

Hero

Hvem bør melde seg på dette kurset?

Dette kurset er primært egnet for fagpersoner som er ansvarlige for leveransen av IT-drevne produkter og tjenester fra start til slutt, samt for de som allerede har en ITIL-sertifisering og ønsker å utvide sin kunnskap.

Forutsetninger:

- Bestått ITIL 4 Grunnleggende-eksamen

- Deltatt på et akkreditert opplæringskurs for denne modulen

ITSM-ledere

ITSM-utøvere som forvalter IT-aktiverte produkter og tjenester

IT-tjenestestyringsprofesjonelle

Start kurset nå

Informasjon om eksamen

Eksamen og sertifisering: Online!

Eksamen vil bli avlagt online, slik at du kan velge om du vil skrive eksamen hjemme eller på kontoret. Det vi trenger er en datamaskin med internett for eksamen og webkamera (ProctorU). Eksamen er inkludert i denne ITIL4 eLearning-pakken.

Eksamensformat

  • 90 minutters varighet
  • Lukket bok
  • 40 spørsmål
  • Bestått er 70 % eller høyere - poengsum på 28 poeng eller høyere

Om sertifiseringen

Vår akkrediterte ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS)-opplæring forbereder deg til CDS-eksamenen. Eksamenen vurderer om du kan demonstrere tilstrekkelig forståelse og anvendelse av ITIL 4 til å skape, levere og støtte tjenester som er beskrevet i CDS-pensumet. ITIL 4 CDS-kvalifiseringen er en av forutsetningene for ITIL 4 Managing Professional-betegnelsen, som vurderer kandidatens praktiske og tekniske kunnskap om å drive vellykkede, moderne IT-aktiverte tjenester, team og arbeidsflyter.

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;