Feire høytider med 10% rabatt på alle kurs med koden "AVCFOREVER10". Sikre deg dette før prisendringene i 2025!

ITIL®4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klasserom (eksamen inkludert)

19.500,00 NOK

  • 2 days
Live virtuelt klasserom
Internt / i bedrift
Velg startdato

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve gir IT-fagfolk de praktiske ferdighetene som kreves for å skape en «lærende og forbedrende» IT-organisasjon med et sterkt og effektivt strategisk fokus. Modulen tar for seg innvirkningen og effekten av Agile og Lean-arbeidsmetoder og hvordan de kan utnyttes til en organisasjons fordel. Den gir en praktisk og strategisk metode for å planlegge og implementere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet. ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve som tilbys av AVC er akkreditert av PeopleCert, på vegne av AXELOS, basert på partneravtaler og oppfyller akkrediteringskravene.

Kursplan

Hero
  1. Kursintroduksjon

    Kurs 01

  2. Nøkkelkonsepter innen DPI

    Kurs 02

    - 2.01 Nøkkelkonsepter for Direkte, Plan og Forbedring (DPI)

    - 2.02 Retning

    - 2.03 Retningslinjer og retningslinjer

    - 2.04 Risikoer og kontroller

    - 2.05 Planlegging

    - 2.06 Forbedring

    - 2.07 Styring, samsvar og ledelse

    - 2.08 Bruk av retningslinjene

    - 2.09 Operasjonell modell

    - 2.10 Verdi, resultater, kostnader og risiko

    - 2.11 Viktige læringspunkter

  3. Nøkkelprinsipper og metoder for styring og planlegging

    Kurs 03

    - 3.01 Nøkkelprinsipper og metoder for styring og planlegging

    - 3.02 Strategi og kaskaderende mål og krav

    - 3.03 Definer effektive politikker, kontroller og retningslinjer

    - 3.04 Effektive kontroller

    - 3.05 Effektive retningslinjer

    - 3.06 Beslutningstaking på riktig nivå

    - 3.07 Viktige poenger

  4. Styring, risiko og samsvar

    Kurs 04

    - 4.01 Styring, risiko og samsvar

    - 4.02 Strukturer og metoder for beslutningstaking

    - 4.03 Styring av tjenesteleverandør

    - 4.04 Rolle- og risikostyring

    - 4.05 Viktige læringspunkter

  5. Kontinuerlig forbedring

    Kurs 05

    - 5.01 Kontinuerlig forbedring

    - 5.02 Kultur for kontinuerlig forbedring

    - 5.03 Kontinuerlig forbedring i organisasjonen

    - 5.04 Modellen for kontinuerlig forbedring

    - 5.05 Steg en: Hva er visjonen?

    - 5.06 Steg to: Hvor er vi nå?

    - 5.07 Trinn tre: Hvor ønsker vi å være?

    - 5.08 Steg fire: Hvordan kommer vi dit?

    - 5.09 Lage en handlingsplan

    - 5.10 Trinn fem: Ta handling?

    - 5.11 Steg Seks: Kom vi frem?

    - 5.12 Trinn Syv: Hvordan holder vi momentet oppe?

    - 5.13 Måling og rapportering i kontinuerlig forbedring

    - 5.14 Vurderinger

    - 5.15 Gap-analyse

    - 5.16 SWOT-analyse

    - 5.17 Analyse av endringsberedskap

    - 5.18 Analyse av kunde- eller brukertilfredshet

    - 5.19 Analyse av SLA-oppnåelse

    - 5.20 Ytelsesmåling

    - 5.21 Modenhetsvurdering

    - 5.22 Forretningscase

    - 5.23 Utarbeide en forretningsplan

    - 5.24 Kommunikasjon og argumentasjon for en forretningsplan

    - 5.25 Viktige læringspunkter

  6. Kommunikasjon og endringsledelse i organisasjoner

    Kurs 06

    - 6.01 Kommunikasjon og endringsledelse i organisasjoner

    - 6.02 Kommunikasjonsprinsipper

    - 6.03 Kommunikasjon er en toveisprosess

    - 6.04 Vi kommuniserer hele tiden

    - 6.05 Tidspunkt og frekvens er viktig

    - 6.06 Ingen enkelt kommunikasjonsmetode fungerer for alle

    - 6.07 Budskapet er i mediet

    - 6.08 Kommunikasjonsmetoder og -medier

    - 6.09 Eksempler på kommunikasjonsmetoder

    - 6.10 Definere og opprette tilbakemeldingskanaler

    - 6.11 Identifisering og kommunikasjon med interessenter

    - 6.12 Kartlegging av interessenter

    - 6.13 Forståelse av interessenter

    - 6.14 Grunnleggende om endringsledelse i organisasjoner (OCM)

    - 6.15 Nødvendigheter for vellykket forbedring

    - 6.16 OCM Gjennomgående Retning, Planlegging og Forbedring

    - 6.17 Etablering av effektive grensesnitt over verdikjeden

    - 6.18 Viktige læringspunkter

  7. Måling og rapportering

    Kurs 07

    - 7.01 Måling og rapportering

    - 7.02 Grunnleggende om måling og rapportering

    - 7.03 Nøkkelkonsepter for måling og rapportering

    - 7.04 Definere og bruke målinger og rapportering

    - 7,05 Grunner til å Måle

    - 7.06 Typer måleverktøy

    - 7.07 Forholdet mellom målinger og atferd

    - 7.08 Målekaskader og hierarkier

    - 7.09 Balansert Styringskort

    - 7.10 Suksessfaktorer og nøkkelindikatorer

    - 7.11 Viktige læringspunkter

  8. Verdistrømmer og praksiser

    Kurs 08

    - 8.01 Verdistømmer og praksiser

    - 8.02 Verdistøm Kartlegging

    - 8.03 Utvikling av en verdistømkart

    - 8.04 Typer avfall

    - 8.05 Øke detaljnivået i verdistrømkart

    - 8.06 Prosessmetrikker

    - 8.07 Målinger og de fire dimensjonene

    - 8.08 Målinger av verdistøm og prosesser

    - 8.09 Prosessmetrikker

    - 8.10 Verdistrøm og prosesser i SVS

    - 8.11 Forholdet mellom verdistrømmer og praksiser

    - 8.12 Forholdet mellom verdistrømmer og prosesser

    - 8.13 Utforming av en arbeidsflyt

    - 8.14 Arbeidsflytmålinger

    - 8.15 Viktige læringspunkter

Læringsutbytte

Ved slutten av dette ITIL4 Strategist: (DPI) klasseromskurset, vil du være i stand til å:

Nøkkelkonsepter

Forstå nøkkelbegrepene i Direct, Plan & Improve. Lær hvordan du kan bruke de viktigste prinsippene og praksisene for kontinuerlig forbedring i alle typer forbedringsarbeid.

Måling og rapportering

Forstå hvordan du kan bruke de viktigste prinsippene og praksisene for måling og rapportering i ledelse, planlegging og forbedring.

Lean og Agile

Lær hvordan Lean og Agile arbeidsmåter kan brukes til en organisasjons fordel. Lær hvordan du kan kontrollere, planlegge og forbedre verdistrømmer og praksis.

Tjenestens verdisystem

Forstå rollen til Governance, Risk and Compliance (GRC) og hvordan den kan integreres med Service Value System (SVS)

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurs og materiell er på engelsk

2-dagers nettbasert klasserom

Akkreditert kurs med en autorisert ITIL® 4 DPI-trener

Arbeidsmetoder

Multimediepresentasjoner, gruppeøvelser og diskusjoner, praktiske workshops, casestudier og øvingsoppgaver.

Materiell

Lisensiert kursmateriell

Sertifisering

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve-sertifikat for fullført kurs

Eksamen

Offisiell online eksamenskupong inkludert, gyldig i 12 måneder

Hero

Hvem bør melde seg på dette programmet?

Dette ITIL Strategist-kurset er rettet mot IT-ledere og ledere på alle organisasjonsnivåer som ønsker å bli enten ITIL Managing Professional (MP) eller ITIL Strategic Leader (SL), eller som er involvert i å utforme IT-retning og -strategi. En forutsetning er imidlertid at kandidaten har bestått ITIL 4 Foundation-eksamen eller hardeltatt på et akkreditert kurs for denne modulen.

IT-ledere

ITSM-ledere

ITSM-utøvere som forvalter IT-drevne produkter og tjenester

Eksisterende ITIL-kvalifikasjonsholdere som ønsker å utvide sin kunnskap

ITIL Managing Professionals (MP)

ITIL Strategic Leader (SL)

Start kurset nå

Informasjon om eksamen

Eksamen og sertifisering: Online!

Eksamen vil bli avlagt online, slik at du kan velge om du vil ta eksamen hjemme eller på kontoret. Det vi trenger er en datamaskin med internett for eksamen og webkamera (ProctorU). Eksamen er inkludert i denne pakken.

Sertifiseringseksamen

  • Navn på grad: ITIL® 4 Strategist: Lede, planlegge og forbedre
  • Språk for eksamen: Engelsk
  • Format: Flervalgsspørsmål - online
  • Antall spørsmål 40
  • Bestått resultat: 28 poeng kreves for bestått resultat (av 40 tilgjengelige) - 70 %.
  • Varighet: 90 minutter

Lisensiering og akkreditering
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve som tilbys av Advised Skills Ltd, er akkreditert av PeopleCert, på vegne av AXELOS, basert på partneravtaler og oppfyller akkrediteringskravene.

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;