Feire høytider med 10% rabatt på alle kurs med koden "AVCFOREVER10". Sikre deg dette før prisendringene i 2025!

Lean IT Foundation Premium - eLearning

7.500,00 NOK

eLæring

Lean IT hjelper IT-organisasjoner med å sikre at de tilbyr sine kunder de beste mulige tjenestene. Ved å forstå kundeverdien, prosessene som leverer denne verdien, måten å styre ytelsen på, organiseringen, samt den nødvendige holdningen og atferden, hjelper Lean IT IT-organisasjoner med å utvikle en kontinuerlig forbedringsmentalitet. Lean IT er et supplement til alle andre beste praksismetoder.

Lean-prinsipper

er bekymret for følgende:

  • Øke kundeverdien.
  • Eliminere sløsing (arbeid som ikke tilfører verdi).
  • Ledelse som en tilrettelegger.
  • Engasjementet til alle ansatte.
  • Kontinuerlig forbedring.
  • Bevare verdi med mindre arbeid.

Kursplan

Hero
  1. Introduksjon til Lean

    Leksjon 01

  2. Kunde

    Leksjon 02

  3. Prosess

    Leksjon 03

  4. Fremføring

    Leksjon 04

  5. Lean-organisasjon

    Leksjon 05

  6. Atferd og holdning

    Leksjon 06

  7. Problemløsing

    Leksjon 07

  8. Eksamensformat

    Eksamensinformasjon

    Eksamen vil bli tatt på nett! Du trenger en datamaskin med internett for eksamen og et webkamera (ProctorU). Eksamener er inkludert i denne e-læringspakken. Veldig fleksibelt!

    Eksamensformat:

    - Flervalg

    - 40 spørsmål per ark

    - 26 poeng kreves for å bestå (av 40 mulige) - 65 %

    - 60 minutters varighet

    - Lukket bok

Læringsutbytte

Ved slutten av dette Lean IT Foundation Premium e-læringskurset vil du kunne:

Prinsipper for Lean IT

Bruk prinsippene for Lean IT-praksis for å gi nødvendig innsikt i forretningstjenester og støtte IT-ressurser, ansatte og prosesser.

Lean IT-analyseverktøy

Bruk flere Lean IT-analyseverktøy og forstå anvendelsen av Lean IT-filosofien i et IT-miljø.

Øk kundetilfredsheten

Gi innsikt i kundeopplevelsen og identifiser årsaken til problemer for å øke kundetilfredsheten.

Tilpass forretningstjenester

Tilpasse forretningstjenester med IT for å evaluere en tjenesteleveringsløsning og identifisere og redusere aktivitet som ikke tilfører verdi.

Forenkle prosesser

Forenkle og automatisere samsvarprosesser for å redusere kostnader og risiko.

Forbedrer agilitet, servicekvalitet og effektivitet

Gjøre det mulig for en organisasjon å oppnå operasjonell fortreffelighet gjennom forbedret agilitet, tjenestekvalitet og effektivitet.

Verdiorientert kultur

Bygge en kundesentrert og verdiorientert kultur der ansatte engasjerer seg i Lean IT-prosesser.

Optimaliser IT-driften

Optimalisere IT-operasjoner og prosesser som støtter kritiske forretningsapplikasjoner og -tjenester.

Problemløsing

Implementere en grundig problemløsningsprosess for å oppnå utmerket strategisk og finansiell verdi.

Lean-filosofien

Prinsippene som ligger til grunn for Lean-filosofien

Kundeverdi

Betydningen av å forstå og levere kundeverdi

Lean og prosesser

Måten Lean ser på prosesser og sløsing innenfor dem

Fremføring

Hvordan måle ytelse og de kritiske faktorene for ytelse.

Lean og ledelsesverktøy

Hva de organisatoriske kravene er når man implementerer Lean, inkludert verktøy for visuell styring.

DMAIC-problemløsningsmodellen.

DMAIC-problemløsningsmodellen.

Nøkkelfunksjoner

Tilgangstid

120 dagers tilgang til plattformen

12 leksjoner

(3,5 timer med lyd og lysbilder forhåndsinnspilt av en akkreditert lærer)

Nedlastbar PDF

dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon

Én offisiell øvingseksamen

Eksamenen vil bli tatt på nett! Du trenger en datamaskin med internett for eksamen og et webkamera (ProctorU). Eksamener er inkludert i denne eLæringspakken.

Hero

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;