Lean IT Foundation Premium - eLearning
7.500,00 NOK
Lean IT hjelper IT-organisasjoner med å sikre at de tilbyr sine kunder de beste mulige tjenestene. Ved å forstå kundeverdien, prosessene som leverer denne verdien, måten å styre ytelsen på, organiseringen, samt den nødvendige holdningen og atferden, hjelper Lean IT IT-organisasjoner med å utvikle en kontinuerlig forbedringsmentalitet. Lean IT er et supplement til alle andre beste praksismetoder.
Lean-prinsipper
er bekymret for følgende:
- Øke kundeverdien.
- Eliminere sløsing (arbeid som ikke tilfører verdi).
- Ledelse som en tilrettelegger.
- Engasjementet til alle ansatte.
- Kontinuerlig forbedring.
- Bevare verdi med mindre arbeid.
Kursplan
Introduksjon til Lean
Leksjon 01
Kunde
Leksjon 02
Prosess
Leksjon 03
Fremføring
Leksjon 04
Lean-organisasjon
Leksjon 05
Atferd og holdning
Leksjon 06
Problemløsing
Leksjon 07
Eksamensformat
Eksamensinformasjon
Eksamen vil bli tatt på nett! Du trenger en datamaskin med internett for eksamen og et webkamera (ProctorU). Eksamener er inkludert i denne e-læringspakken. Veldig fleksibelt!
Eksamensformat:
- Flervalg
- 40 spørsmål per ark
- 26 poeng kreves for å bestå (av 40 mulige) - 65 %
- 60 minutters varighet
- Lukket bok
Læringsutbytte
Ved slutten av dette Lean IT Foundation Premium e-læringskurset vil du kunne:
Prinsipper for Lean IT
Bruk prinsippene for Lean IT-praksis for å gi nødvendig innsikt i forretningstjenester og støtte IT-ressurser, ansatte og prosesser.
Lean IT-analyseverktøy
Bruk flere Lean IT-analyseverktøy og forstå anvendelsen av Lean IT-filosofien i et IT-miljø.
Øk kundetilfredsheten
Gi innsikt i kundeopplevelsen og identifiser årsaken til problemer for å øke kundetilfredsheten.
Tilpass forretningstjenester
Tilpasse forretningstjenester med IT for å evaluere en tjenesteleveringsløsning og identifisere og redusere aktivitet som ikke tilfører verdi.
Forenkle prosesser
Forenkle og automatisere samsvarprosesser for å redusere kostnader og risiko.
Forbedrer agilitet, servicekvalitet og effektivitet
Gjøre det mulig for en organisasjon å oppnå operasjonell fortreffelighet gjennom forbedret agilitet, tjenestekvalitet og effektivitet.
Verdiorientert kultur
Bygge en kundesentrert og verdiorientert kultur der ansatte engasjerer seg i Lean IT-prosesser.
Optimaliser IT-driften
Optimalisere IT-operasjoner og prosesser som støtter kritiske forretningsapplikasjoner og -tjenester.
Problemløsing
Implementere en grundig problemløsningsprosess for å oppnå utmerket strategisk og finansiell verdi.
Lean-filosofien
Prinsippene som ligger til grunn for Lean-filosofien
Kundeverdi
Betydningen av å forstå og levere kundeverdi
Lean og prosesser
Måten Lean ser på prosesser og sløsing innenfor dem
Fremføring
Hvordan måle ytelse og de kritiske faktorene for ytelse.
Lean og ledelsesverktøy
Hva de organisatoriske kravene er når man implementerer Lean, inkludert verktøy for visuell styring.
DMAIC-problemløsningsmodellen.
DMAIC-problemløsningsmodellen.
Nøkkelfunksjoner
Tilgangstid
120 dagers tilgang til plattformen
12 leksjoner
(3,5 timer med lyd og lysbilder forhåndsinnspilt av en akkreditert lærer)
Nedlastbar PDF
dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon
Én offisiell øvingseksamen
Eksamenen vil bli tatt på nett! Du trenger en datamaskin med internett for eksamen og et webkamera (ProctorU). Eksamener er inkludert i denne eLæringspakken.
Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!