Feire høytider med 10% rabatt på alle kurs med koden "AVCFOREVER10". Sikre deg dette før prisendringene i 2025!

Managing Benefits™ Foundation & Practitioner - Klasserom

28.500,00 NOK

  • 4 days
Live virtuelt klasserom
Internt / i bedrift
Velg startdato

Managing Benefits™ gir ledere og utøvere fra ulike disipliner, som arbeider i forskjellige organisasjoner, generelt anvendbar veiledning. Den omfatter prinsipper, praksiser og teknikker for fordelsstyring, noe som gjør det mulig for organisasjoner å optimalisere avkastningen fra investeringene sine i endring.

Kursplanlegging Foundatinon

Hero
  1. Oversikt, Hva er fordelsstyring

    Leksjon 01

    Denne leksjonen definerer terminologien som brukes, samt hva som menes med fordeler og fordelsstyring. Den vurderer også resultatene av endringsinitiativer med tanke på realisering av fordeler, kognitive skjevheter som påvirker fordelsstyring og målene for fordelsstyring.

  2. Prinsippene for nyttestyring

    Leksjon 02

    I denne leksjonen diskuteres de syv muliggjørende faktorene eller prinsippene som representerer det solide fundamentet for effektiv nyttehåndtering:

    • Tilpass fordeler med strategi
    • Start med slutten i tankene
    • Bruk vellykkede leveringsmetoder
    • Integrer fordeler med prestasjonsstyring
    • Forvalt fordeler fra et porteføljeperspektiv
    • Anvend effektiv styring
    • Utvikle en verdikultur
  3. Fordelene med styringssyklusen

    Leksjon 03

    Denne leksjonen introduserer Fordelstyringssyklusen, den organisatoriske konteksten den opererer i, og de tilhørende praksisene som blir adressert i de følgende fem modulene. Leksjonen tar også for seg barrierene mot og de viktigste suksesskriteriene for praktiske tilnærminger til fordelstyring. Den gir også en oversikt over de ledende rollene, ansvarsområdene og dokumentasjonen innen fordelstyring.

  4. Fordelsstyringspraksis 1 - Identifiser og Kvantifiser

    Leksjon 04

    Målet med denne første øvelsen er å legge grunnlaget for informert analyse av alternativer, investeringsvurdering og prioritering av portefølje. Vi skal diskutere ulike tilnærminger til å identifisere fordeler, inkludert verksteder for oppdagelse av fordeler, kartlegging og kundeinnsikt, og prognoser for fordeler, samt problemer som vanligvis møtes og passende løsninger.



  5. Fordelsstyringspraksis 2 - Verdi og Vurdering

    Leksjon 05

    Når fordeler er identifisert og kvantifisert, ser vi på hvorfor organisasjoner verdsetter fordeler i monetære termer, ulike tilnærminger til å verdsette ikke-finansielle fordeler i finansielle termer, de viktigste tilnærmingene til initiativvurdering (kostnad-nytte, reelle opsjoner, kostnadseffektivitet og multikriterieanalyse) og rollen som verdiledelsesteknikker spiller.



  6. Fordelsstyringspraksis 3 - Planlegging

    Leksjon 06

    Planlegging omfatter tilnærminger til å validere fordeler, prioritere fordeler, håndtere fasen før overgangen, velge fordelsmålinger, risiko- og mulighetsstyring for fordeler, planlegge effektiv interessentengasjement og en oversikt over den primære dokumentasjonen for fordelsstyring på initiativnivå som brukes i planlegging for realisering av fordeler, og hvem som forbereder og vedlikeholder dem.



  7. Fordelsstyringspraksis 4 - Realisering

    Leksjon 07

    Fordeler skjer sjelden av seg selv; det kreves overgangsstyring, sporing og rapportering, inkludert undersøkelser, og metoder for effektiv interessentengasjement for å vinne hjerter og sinn og levere den atferdsendringen som realisering av fordeler ofte er avhengig av.



  8. Fordelsstyringspraksis 5 - Gjennomgang

    Leksjon 08

    Denne siste øvelsen ser på viktigheten av evaluering som grunnlag for læring og kontinuerlig forbedring før, under og etter initiativet.



  9. Porteføljeorientert anvendelse av fordelsstyring

    Leksjon 09

    Denne leksjonen forklarer hvorfor portefølje-basert nyttestyring er så viktig, samt dens hovedelementer.



  10. Å implementere og opprettholde fremgang

    Leksjon 10

    Vellykket fordelsstyring er innarbeidet i organisasjonens kultur. I denne modulen ser vi på hvordan man kan begynne å implementere fordelsstyring og opprettholde fremgang, inkludert måling av effekt og modenhet.

Kurs Tidslinje Practitioner

Hero
  1. Oversikt over praktikereksamen

    Leksjon 01

    Vi forklarer formatet og det forventede innholdet i eksamenen. I gruppearbeid presenterer og diskuterer vi typiske spørsmål innenfor hver mulig stil

  2. Prinsippene for nyttestyring

    Leksjon 02

    Diskuter bruken av de syv muliggjørende faktorene eller prinsippene som representerer et solid fundament for effektiv håndtering av nytte. De er:

    • Tilpass fordeler med strategi
    • Start med slutten i tankene
    • Bruk vellykkede leveringsmetoder
    • Integrer fordeler med prestasjonsstyring
    • Håndter fordeler fra et porteføljeperspektiv
    • Anvend effektiv styring
    • Utvikle en verdikultur
  3. Fordelsstyringspraksis 1 - Identifiser og Kvantifiser

    Leksjon 03

    Målet med denne første øvelsen er å legge grunnlaget for informert analyse av alternativer, investeringsvurdering og prioritering av porteføljen. Vi skal diskutere ulike tilnærminger til å identifisere fordeler, inkludert verksteder for oppdagelse av fordeler, kartlegging og kundeinnsikt, samt prognoser for fordeler. Vi skal også se på problemer som vanligvis oppstår, og passende løsninger.

  4. Fordelsstyringspraksis 2 - Verdi og Vurdering

    Leksjon 04

    Når de er identifisert og kvantifisert, vil vi se på hvorfor organisasjoner verdsetter fordeler i monetære termer; ulike tilnærminger til å verdsette ikke-finansielle fordeler i finansielle termer; de viktigste tilnærmingene til initiativvurdering, som kostnad-nytte, reelle opsjoner, kostnadseffektivitet og multikriterieanalyse; og rollen som verdistyringsteknikker spiller.

    Her skal vi gjøre praktiske øvelser for å sjekke forståelsen vår av å anvende de forskjellige metodene.

  5. Fordelsstyringspraksis 3 - Planlegging

    Leksjon 05

    Vi vil diskutere de ulike rollene, ansvarsområdene og dokumentasjonen som kreves i et godt forvaltningsmiljø for fordeler.

  6. Fordelsstyringspraksis 4 - Realisering

    Leksjon 06

    Fordeler skjer sjelden av seg selv; det kreves overgangsstyring; sporing og rapportering, inkludert undersøkelser; og tilnærminger til effektivt interessentengasjement for å vinne hjerter og sinn, og for å levere den atferdsendringen som realisering av fordeler ofte er avhengig av.

  7. Fordelsstyringspraksis 5 - Gjennomgang

    Leksjon 07

    Den siste øvelsen ser vi på viktigheten av evaluering som grunnlag for læring og kontinuerlig forbedring før, under og etter initiativet.

  8. Porteføljeorientert anvendelse av fordelsstyring

    Leksjon 09

    Vi vil diskutere hvorfor portefølje-basert nyttestyring er så viktig, samt dens hovedelementer. Porteføljen er en permanent funksjon innen organisasjoner og håndterer fordeler før og etter endringsinitiativer, og deres individuelle og kollektive ytelse.

  9. Å implementere og opprettholde fremgang

    Leksjon 09

    Planleggingen omfatter tilnærminger til å validere fordeler; prioritere fordeler; håndtere fasen før overgangen; velge målemetoder for fordeler; risiko- og mulighetsstyring for fordeler; planlegge effektivt interessentengasjement; samt en oversikt over den primære dokumentasjonen for fordelsstyring på initiativnivå som brukes i planleggingen for realisering av fordeler, og hvem som forbereder og vedlikeholder dem. Vi vil diskutere de ulike rollene, ansvarsområdene og dokumentasjonen som kreves for et solid miljø for fordelsstyring.

Læringsutbytte Foundation Nivå

Dette grunnleggende kurset har som mål å gjøre deltakerne i stand til å forstå fordelene med ledelsesprinsipper, praksiser, teknikker, roller, ansvar og dokumenter. Spesifikt å kjenne og forstå følgende:

Definisjoner, omfang og mål for fordelsstyring, barrierer mot effektiv praksis, og de viktigste suksesskarakteristikkene

Prinsipper som vellykkede tilnærminger til fordelsstyring er basert på

Fem praksiser som inngår i nyttestyringssyklusen og relevante teknikker som er anvendelige for hver praksis

Nøkkelelementer i portefølje-basert nyttestyring

Omfanget av nøkkelroller og ansvarsområder for fordelsstyring og de typiske innholdene i den primære dokumentasjonen for fordelsstyring

De ulike tilnærmingene til implementering og faktorene å vurdere for å opprettholde fremgang

Læringsutbytte på Practitioner Nivå

Dette Praktiker-nivå kurset har som mål å gjøre deltakerne i stand til å anvende og forstå hvordan man effektivt kan tilpasse Managing Benefits. Spesifikt bør kandidatene kunne demonstrere sin evne til å:

Planlegge gjennomføringen av fordelsstyring, velg passende strategier for å opprettholde og måle fremgang

Velge og tilpasse prinsippene, praksisene og teknikkene for å passe til ulike organisatoriske sammenhenger

Gjennomføre aktiviteter som bør utføres i hver av praksisene i Fordelstyringssyklusen sammen med ansvarsområdene og pliktene for hver av de definerte rollene

Vurdere eksempler på informasjon om fordelsstyring (dokumenter)

Analysere løsningene som er vedtatt for et gitt scenario

Kursdetaljer

Det du trenger å vite

Forberedende lesing og forberedelser til kurset:

Foundation delen vil ta 2 dager og Pracititoner delen 2 dager. Deltakerne vil motta et forkurslesemateriale, inkludert en kopi av den offisielle håndboken for styring av fordeler, omtrent to uker før kursstart.

Det vil være nødvendig med ekstra arbeid på kveldene med konsolideringslesing og en prøveeksamen. Dette kveldsarbeidet er en integrert del av kurset, og deltakerne bør forvente å tilbringe 2 timer hver kveld på disse aktivitetene.

Akkrediteringer og eksamener:

Alle delegater vil få lov til å ta Managing Benefits Foundation-eksamen på ettermiddagen den tredje dagen av kurset. Managing Benefits Foundation-eksamen består av følgende:

- 50 flervalgsspørsmål

- 40 minutter

- Lukket bok

- Kandidater krever et minimum av 25 riktige svar (50 %) for å bestå.

Hvem bør melde seg på dette programmet?

Målgruppen omfatter alle som har en rolle i å sikre best mulig bruk av midler ved å maksimere fordelene som realiseres fra endringsinitiativer. Denne tverrfaglige gruppen inkluderer:

Endringsledere (f.eks. senioransvarlige eiere og direktører for endring)

Endringsinitiatorer (f.eks. strategiske planleggere og politiske ledere)

Endre takstpersoner og evaluatorer (for eksempel utviklere av forretningscasen og evaluering av prosjekter).

Endringsimplementører/-muliggjørere (f.eks. portefølje-, program- & prosjektledere)

Endre støttepersonell (f.eks. portefølje-, program- og prosjektkontoransatte)

Forretningscase-forfattere og prosjektvurderere

Start kurset nå

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!

;